poniedziałek, 19 czerwca 2017

Noc Muzeów

Tegoroczna Noc Muzeów dla niektórych naszych uczniów była czasem bardzo pracowitym. Zaangażowali się bowiem w pomoc przy grze miejskiej zorganizowanej przez Izbę Muzealną Ziemi Oławskiej. 
Oławska Noc Muzeów wpisała się w tematykę jubileuszu 175-lecia kolei Wrocław – Oława i z tym tematem związana była również gra. Więcej o całym wydarzeniu poczytać można na stronie: http://www.biblioteka.olawa.pl/ 
Uczniom dziękujemy za zaangażowanie. Pani Marcie Możejko dziękujemy za ciekawe doświadczenia i współpracę.


Bookrossing - kolejny raz

W drodze...
Dokąd oni tak maszerują?




Na wykłady wędrują.
1. Izmy w sztuce - początki sztuki nowoczesnej.
2. Patrzeć, widzieć, rozumieć.
3. Abstrakcja to dopiero początek.
To trzy tematy wykładów na temat sztuki nowoczesnej, które specjalnie dla nas poprowadziła p. Maria Tyws. Na co dzień pracująca w Miejskiej i Gminnej Bibliotece Publicznej w Strzelinie jako jej dyrektor. Wcześniej przez prawie 20 lat wykładowczyni prowadziła galerię sztuki.
Można więc powiedzieć, że temat zna od podszewki. W sposób ciekawy i bardzo sugestywny pani Maria przybliżyła młodzieży tematy związane ze sztuką nowoczesną od jej początków aż do dzisiaj.
Wykłady cieszyły się dużym zainteresowaniem wśród młodzieży, o czym świadczy fakt, iż niektórzy wzięli udział we wszystkich spotkaniach.



Dziękujemy Powiatowej i Miejskiej Bibliotece Publicznej w Oławie za umożliwienie uczniom uczestniczenia w wykładach.



poniedziałek, 12 czerwca 2017

Jak nie czytam jak czytam

   
   1 czerwca w Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Oławie odbyła się akcja Jak nie czytam jak czytam, której celem było  promowanie czytelnictwa. Cała szkoła zebrała się na boisku i wspólnie z młodzieżą w różnych zakątkach Polski starała się pobić zeszłoroczny rekord czytania książek w jednym momencie. Pogoda w pełni  dopisała i dzięki temu czytanie sprawiało  jeszcze większą przyjemność. 
      Akcja "Jak nie czytam jak czytam" okazała się dobrym pomysłem i cieszyła się wielkim poparciem ze strony uczniów i nauczycieli. Regały biblioteki w ciągu kilku minut opustoszały, takim powodzeniem książki nie cieszyły się już dawno.
      Nagrodzone zostały dwie uczennice , które przeczytały najwięcej książek w ciągu całego roku szkolnego. Całe wydarzenie wyszło świetnie.

        Z upływem czasu książki, a w zasadzie czytanie książek, stało się dla społeczeństwa coraz mniej istotne. Człowiek sporą część czasu spędza w sieci , a pochłonięcie lektury to ostatnie o czym myśli. W związku z tym tego typu akcję są  dobrą inicjatywą , która może pomóc przekonać  do czytania albo  uświadomienia, że młodzi ludzie wbrew pozorom  sięgają po książki. Nie zapominajmy, że czytanie książek daje nam same plusy: rozwijają fantazję, uczucia, myślenie , pokazują wartości , a przede wszystkim są genialnym pomysłem na wypoczynek i relaks.
      Co o całej akcji sądzą uczniowie?
    Myślę, że to fajna inicjatywa zachęcająca do czytania książek i pokazująca ,że młodzież też ma jakieś zainteresowania i czyta , wbrew stereotypom o tym, że właśnie najmłodsi nie mają styczności z książkami. Podobał mi się również pomysł na nagrody za wypożyczanie książek.


     Moim zdaniem czytanie książek w gronie przyjaciół oraz nauczycieli to połączenie przyjemnego z pożytecznym. Mam nadzieję, że częściej będą organizowane tego rodzaju eventy w szkołach, ponieważ połączenie nauki z zabawą , tańcem oraz muzyką sprawia, że łatwiej nabywamy wiedzę.
       Odniosłem niezbyt pozytywne wrażenie spowodowane ogólnym chaosem. […]niektórzy uczniowie udawali tylko, że czytają. Obecnie średnio jedna osoba na sześć czyta coś spoza podstawy szkolnej. Tutaj trzeba było pokazać nie wiadomo po co i komu ile to osób czyta, jakby ktokolwiek nie był świadomy obecnej pozycji książek.
                                                                                  Autorką wpisu jest  Laura Strużyńska z klasy 1D
                                                               Autorka w czasie akcji

piątek, 7 kwietnia 2017

Zapraszamy wszystkich chętnych do udziału w konkursie Mickiewicz. To lubię!
Regulamin konkursu dostępny jest w SCI. Wszelkich informacji udzielają nauczyciele bibliotekarze i poloniści.
Przypominamy konkursowe kategorie:

V Kategorie
Konkurs zostanie przeprowadzony w trzech odrębnych kategoriach:
I kategoria artystyczna – Śladami podróży Adama Mickiewicza
Zadanie konkursowe polega na wykonaniu pracy artystycznej zainspirowanej podróżami poety po Europie. Mogą to być:
  • fotografia  (Zdjęcia lub cykl zdjęć nawiązujących do tematu. Prace powinny być dostarczone w wersji tradycyjnej – w formacie co najmniej 15x21 cm oraz w wersji elektronicznej w formacjie JPG.),
  • film  (Autorski film zapisany w formie elektronicznej, nawiązujący do tematu. Czas projekcji nie powinien przekraczać 10 minut. Praca konkursowa może zostać wykonana w dowolnie wybranej konwencji i gatunku filmowym oraz technice. Filmy mogą być realizowane za pomocą kamer, aparatów lub telefonów komórkowych.),
  • praca plastyczna (np. projekt graffiti, plakat, akwarela, grafika, kolaż – praca powinna być zainspirowana podróżami poety, może być wykonana dowolną techniką i na dowolnym materiale. Praca może być dostarczona w formie tradycyjnej lub na nośniku elektronicznym, jeżeli nie wpłynie to na jakość jej odbioru.),
  • prezentacja multimedialna (Praca powinna być zainspirowana podróżami poety i dostarczona na nośniku elektronicznym.)

II kategoria literacka
Zadanie konkursowe polega na napisaniu własnego tekstu zainspirowanego twórczością  Adama   Mickiewicza. Forma pracy dowolna.

III kategoria kulinarnaKuchnia czasów Mickiewicza
 Zadanie konkursowe polega na przygotowaniu potrawy i zaprezentowaniu jej w stylizacji z epoki. Do potrawy należy dołączyć recepturę. Każdy uczestnik konkursu w tej  kategorii otrzyma na prezentację oddzielny stolik o wymiarach 70 x 50 cm.

Pracę należy dostarczyć 12 kwietnia do CKZiU w Oławie w godzinach podanych przez organizatora po przeanalizowaniu otrzymanych zgłoszeń.