poniedziałek, 12 czerwca 2017

Jak nie czytam jak czytam

   
   1 czerwca w Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Oławie odbyła się akcja Jak nie czytam jak czytam, której celem było  promowanie czytelnictwa. Cała szkoła zebrała się na boisku i wspólnie z młodzieżą w różnych zakątkach Polski starała się pobić zeszłoroczny rekord czytania książek w jednym momencie. Pogoda w pełni  dopisała i dzięki temu czytanie sprawiało  jeszcze większą przyjemność. 
      Akcja "Jak nie czytam jak czytam" okazała się dobrym pomysłem i cieszyła się wielkim poparciem ze strony uczniów i nauczycieli. Regały biblioteki w ciągu kilku minut opustoszały, takim powodzeniem książki nie cieszyły się już dawno.
      Nagrodzone zostały dwie uczennice , które przeczytały najwięcej książek w ciągu całego roku szkolnego. Całe wydarzenie wyszło świetnie.

        Z upływem czasu książki, a w zasadzie czytanie książek, stało się dla społeczeństwa coraz mniej istotne. Człowiek sporą część czasu spędza w sieci , a pochłonięcie lektury to ostatnie o czym myśli. W związku z tym tego typu akcję są  dobrą inicjatywą , która może pomóc przekonać  do czytania albo  uświadomienia, że młodzi ludzie wbrew pozorom  sięgają po książki. Nie zapominajmy, że czytanie książek daje nam same plusy: rozwijają fantazję, uczucia, myślenie , pokazują wartości , a przede wszystkim są genialnym pomysłem na wypoczynek i relaks.
      Co o całej akcji sądzą uczniowie?
    Myślę, że to fajna inicjatywa zachęcająca do czytania książek i pokazująca ,że młodzież też ma jakieś zainteresowania i czyta , wbrew stereotypom o tym, że właśnie najmłodsi nie mają styczności z książkami. Podobał mi się również pomysł na nagrody za wypożyczanie książek.


     Moim zdaniem czytanie książek w gronie przyjaciół oraz nauczycieli to połączenie przyjemnego z pożytecznym. Mam nadzieję, że częściej będą organizowane tego rodzaju eventy w szkołach, ponieważ połączenie nauki z zabawą , tańcem oraz muzyką sprawia, że łatwiej nabywamy wiedzę.
       Odniosłem niezbyt pozytywne wrażenie spowodowane ogólnym chaosem. […]niektórzy uczniowie udawali tylko, że czytają. Obecnie średnio jedna osoba na sześć czyta coś spoza podstawy szkolnej. Tutaj trzeba było pokazać nie wiadomo po co i komu ile to osób czyta, jakby ktokolwiek nie był świadomy obecnej pozycji książek.
                                                                                  Autorką wpisu jest  Laura Strużyńska z klasy 1D
                                                               Autorka w czasie akcji


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz