Porozmawiajmy o książkach - projekt czytelniczy
Uczestnicy:
ü uczniowie Liceum Ogólnokształcącego
Termin realizacji:
ü październik – grudzień 2020
Cele:
ü propagowanie idei czytelnictwa wśród
młodzieży,
ü uświadomienie roli książki w rozwoju
człowieka,
ü preferencje czytelnicze różnych pokoleń,
ü kształcenie umiejętności pracy w grupie.
Formy pracy:
ü praca w grupach,
ü praca on – line.
Metody pracy:
ü wywiad,
ü spotkanie autorskie.
Pomoce dydaktyczne:
ü Teams – platforma online,
ü blog SCI,
ü programy komputerowe.
Przebieg projektu:
1.
Uczestnicy:
L.p. |
Klasa |
Wychowawca |
Nauczyciel j. polskiego i edukacji
medialnej |
Nauczyciele bibliotekarze |
|||
1. |
3D |
T. Domaradzka |
M. Frontkiewicz |
2. |
2D |
E. Orda |
E. Dębicka |
3. |
2LO |
M. Frontkiewicz |
M. Frontkiewicz |
4. |
1LO |
A. Rej |
A. Rej / M. Frontkiewicz |
2.
Zadania
L.p. |
Klasa |
Zadania |
|
|
1. |
3D |
Wywiady X 3 |
Wybrane osoby / uczniowie |
|
2. |
2D |
Wywiady x 4 |
Starosta, burmistrz, Z. Pryjda TV kablowa,
Kamiński Gazeta Powiatowa |
|
3. |
2LO |
Relacja ze spotkania autorskiego Wywiad x 1 |
Foto, relacja na żywo FB, tekst na
blogu A.Sinicka – pisarka |
|
4. |
1LO |
Wywiady x 4 |
M. Domaradzka dyrektor, E. Dębicka
polonistka, M. Możejko kustosz muzeum, N.J. Kordys dyrektor PiMBP |
|
3. Na spotkaniu wychowawców, nauczycieli języka
polskiego, edukacji medialnej i bibliotekarzy ustalony zostanie podział zadań
dla poszczególnych klas.
4. Uczniowie poszczególnych klas wraz z
nauczycielami przygotowują pytania związane z literaturą, czytaniem, rolą
książki w życiu poszczególnych osób.
5. Wychowawcy przygotowują uczniów do spotkań –
zwracamy uwagę na kulturę osobistą.
6. Chętni uczniowie przeprowadzają wywiady z
wybranymi osobami i przygotowują ich pisemną wersję na blog ( lub nagranie ).
7. Uczniowie wszystkich klas LO wezmą udział w
spotkaniu autorskim z Alicją Sinicką – pisarką.
8. Ze względu na obecną sytuację – zdalne nauczanie
– wszystkie wywiady i spotkania odbędą się w formie online.
9. Końcowym efektem pracy uczniów będzie gazetka.
10 Wszyscy uczestnicy projektu mogą uzyskać oceny z
przedmiotów humanistycznych oraz punkty za zachowanie.
11.
Szczegółowych wyjaśnień udzielają nauczyciele
bibliotekarze.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz